مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری

 

مدارک لازم در مراحل ثبت برند برای تقاضای ثبت علامت تجارتی

مرحله اول : اقدام از طریق سایت اداره :

(نمونه اظهارنامه در سایت اداره موجود است)  اظهار نامه تکمیل شده ثبت علامت تجارتی

 ده قطعه از تصویر علامت(درمرحله تشکیل پرونده فیزیکی).

مرحله دوم : بعداز اگهی شدن علامت :

   ارایه روزنامه رسمی که آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی در آن درج شده باشد و برگ تقاضای علامت تجارتی  ثبت

    ارائه   روزنامه رسمی دردو مرحله  که ثبت علامت تجارتی در آن درج شده باشد  ارائه برگ پایان.

 وکپی کارت ملی   ارائه فتوکپی شناسنامه

در مراحل ثبت برند چیزهایی که باید بدانید

توضیحات تکمیلی:

برند یا نام و نشان تجاری وسیله  تفکیک محصولات، تولیدکنندگان کالا و خدمات، فروشندگان و تجاراست  .

 علامت تجاری چیست ؟

نحوه ثبت برند : برند یا نام  تجاری وسیله ای در تجارت است  که  بواسطه ان می توان به تفکیک محصولات، خدمات مختلف . تولیدکنندگان کالا ، فروشندگان و بازرگانان پرداخت و شامل نقش، تصویر، رقم یا عدد، حرف، عبارت، مهر، لفاف (اعم از لاتین و فارسی) و … که برای تفکیک محصول یا تجارتی خاص از دیگران به کار می رود. حق مالکیت و استفاده از هر برند متعلق به شخصی  است که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد واز مزایای قانونی ان بهره مند میشود که این ضمانت اجرا اعم است از کیفری و حقوقی که شامل جبران خسارات وارده میباشد …

داشتن علامت تجاری  اختیاری است و طبق  قانون ثبت علایم تجاری  ایران به ثبت می رسد که مدت  اعتبار ثبت  برای هرعلامت 10 ساله وقابل تمدید بمدت نامحدود  می باشد.  علامت تجارتی مانند هر حق دیگری  قابل انتقال بغیر است وایضا میتوان طبق تشریفات خاصی میتوان اجازه استفاده از آنرا بمدت محدود به اشخاص ثالث داد .

طبق ماده ۳۰ قانون علایم تجارتی علائم تجاری:

الف) علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب) علامت جمعی، یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت، معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

آثار و فواید ثبت علامت تجارتی؟

1- ایجاد تفاوت و تمایز بین کالاها 2-شرط اخذ تسهیلات بانکی است3-وسیله بازاریابی وشهرت تجارتی است4-برند تجارتی دارایی صاحب ان تلقی میشود که میتواند  دارای ارزشی مستقل  و بیشتر از کل دارایی شخصی مالک آن شود5-دریافت تاییدیه استاندارد منوط به داشتن آرم تجارتی است6-داشتن برند تجارتی باعث جلوگیری دیگران از تقلید و تقلب و سوء استفاده دیگران در تولید کالاهای مشابه میشود6-ایجاد مالکیت و حق تقدم در استفاده از برند تجارتی منوط به ثبت آن است7-علایم تجارتی  که از حیث بین المللی رجیستر®  شوند اعتبار جهانی یافته ودر کلیه کشورها معتبر تلقی میگردد ثبت علائم تجار .

.

علامت تجاری ثبت شده در کلیه کشورهای عضو کنوانسیون  مادرید /پاریس درای اعتباربوده وچنانچه مورد سوء استفاده قرارگیرد میتوان با طرح دعوی از آن جلوگیری کرد

سوالاتی دیگر تکمیلی :

شرح کامل ثبت برند چیست؟

مراحل ثبت برند کدام است؟

ثبت برت مواد غدایی؟

ثبت برند موسسه کوروش چگونه است ؟